Jak objaśniać dzieciom trudne zagadnieni...
• Czy historia stworzenia świata nie jest sprzeczna z naukami przyrodniczymi? • Jak mam wyjaśnić tę historię z Adamem, żebrem i Ewą? • Czy relacja o męce Jezusa nie jest zbyt okrutna? • Jak odnieść się do cudu rozmnożenia chleba? Wiele historii z Biblii, które opowiadamy dzieciom w przedszkolu, podczas Mszy św. albo w szkole, kryje w sobie „trudne treści”: niezrozumiały język, przejawy niesprawiedliwości, sprzeczności nie do pogodzenia z naszym obecnym życiem. Frank Hartmann, pedagog religii i wieloletni dyrektor przedszkola, pokazuje, w jaki sposób wychowawcy przedszkolni, katecheci i nauczyciele religii w szkołach mogą konstruktywnie wykorzystywać trudne teksty biblijne w pracy z dziećmi w wieku 4–10 lat. Dzięki przystępnie przedstawionym wskazówkom zainteresowane osoby zdobędą niezbędną wiedzę, aby samemu odnaleźć drogę do pogłębienia i prezentowania owych zagadnień. Ponadto znajdą podpowiedź, jak je opracowywać z dziećmi, a dzięki temu przekazać im sens ważnych fragmentów Pi...